2. Referenční typy

Na rozdíl od hodnotových typů - referenční neuchovávají přímo hodnotu samotnou, nýbrž odkaz na místo v paměti, konkrétně na hromadě, kde je skutečná instance uložena. Tuto instanci nazveme objektem. V jazyce C# existují tyto referenční typy:

  • typ object – jde o alias třídy System.Object. Všechny ostatní třídy rozšiřují tuto třídu. Object je tedy společným základem pro všechny ostatní typy. Do takové proměnné můžeme přiřadit jakýkoliv jiný typ;

  • typ string – slouží k uložení textových řetězců. Jde opět o alias k třídě System.String. Práce s proměnnou typu String je podobná jako v Javě. Takovouto proměnnou lze přímo naplnit řetězcovou konstantou (bez nutnosti použití operátoru new). String se od ostatních tříd liší při porovnávání, jsou porovnávány hodnoty objektů (textové řetězce), ne pouze hodnoty odkazů;

  • typ třída (class);

  • typ rozhraní (interface);

  • typ pole;

  • typ delegát (delegate).

[ukázka kódu]
string a = "acko"; 
string b = a;