Kapitola 4. Základní prvky jazyka

Obsah

1. Direktivy preprocesoru
2. Jmenný prostor (namespace)
2.1. Co je to jmenný prostor (namespace)
2.2. Užitečné jmenné prostory
2.3. Tvorba jmenného prostoru
3. Třídy
3.1. Metody a parametry
3.2. Metoda s proměnným počtem parametrů
3.3. Konstanty
3.4. Konstruktory a destruktory
3.5. Vlastnosti
3.5.1. Odlišná přístupová práva pro get a set
3.6. Indexer
3.7. Dědičnost a polymorfismus
3.8. Konstruktory v odvozených třídách
3.9. Další modifikátory
3.10. Statická třída
3.11. Cvičení
4. Neúplné typy
4.1. Rozdělení neúplných typů podle kódu
4.1.1. Neúplné typy v příkladech
5. Pole
5.1. Deklarace pole
5.2. Vícerozměrná pole
5.3. Vícerozměrná nepravidelná pole
5.4. Práce s poli
5.4.1. Kopírování polí
6. Rozhraní
7. Operátory
7.1. Operátory is a as
7.2. Operátor ??
7.3. Operátor ::
7.4. Přetěžování operátorů
7.5. Uživatelsky definované konverze
8. Příkazy
8.1. Základní příkazy
8.1.1. Blok (složený příkaz)
8.1.2. Prázdný příkaz
8.1.3. Výrazový příkaz
8.1.4. Deklarace lokální proměnné nebo lokální konstanty
8.2. Podmíněné příkazy
8.2.1. Příkaz if
8.2.2. Příkaz switch
8.3. Cykly
8.3.1. Příkaz while
8.3.2. Příkaz do-while
8.3.3. Příkaz for
8.3.4. Příkaz foreach
8.4. Skokové příkazy
8.4.1. Příkaz break
8.4.2. Příkaz continue
8.4.3. Příkaz goto
8.4.4. Příkaz return
8.4.5. Příkazy checked a unchecked
8.4.6. Příkaz throw
9. Výjimky
9.1. Hlídaný blok (try)
9.2. Blok obsluhy (catch)
9.3. Koncový blok (finally)
9.4. Výjímky definované v .NET
10. Delegáti
10.1. Anonymní metody
10.1.1. Anonymní metody
10.1.2. Pravidla určující anonymní metodu
10.1.3. Anonymní metody v příkladech
10.1.4. Konverze skupinových metod
11. Události
12. Generické datové typy
12.1. Teorie generik
12.1.1. Univerzální kód
12.1.2. Popis generik
12.1.3. Omezení
12.1.4. Generika ve srovnání s kolekcemi
12.2. Generika v příkladech
12.2.1. Proč potřebujeme generika
12.2.2. Konstrukce a využití generik
12.2.3. Generické typy
12.2.4. Generické typy a IL
12.2.5. Důvody a ukázky omezení
12.2.6. Omezení typovým parametrem
12.2.7. Generické metody
12.2.8. Generická třída
12.2.9. Implicitní hodnoty
12.2.10. Výhody generik
12.2.11. Negenerické objekty
13. Atributy a práce s metadaty
14. Spolupráce s existujícím kódem

Abstrakt

V této kapitole budou rozebrány základní vlastnosti jazyka C#. Začneme jmennými prostory a budeme pokračovat dalšími vlastnostmi jazyka.