Obsah
Abstrakt
Kdo by ve dnešní době nepoužíval Internet nebo alespoň neměl nějakou tu zkušenost s počítačovými sítěmi? V této kapitole si nastíníme některé body, z nichž síťová komunikace v .NET Framework sestává. Sestrojíme si jednoduchý webový klient, řekneme si něco o síťové komunikaci. Podíváme se na webové služby a řekneme si něco málo o ASP.NET.
V .NET Framework jsou pro programování síťových aplikací k dispozici zejména dva jmenné prostory: System.Net a System.Net.Sockets. Třídy a metody v nich obsažené nám pomohou v mnohém při komunikaci po síti. V .NET Framework lze komunikovat prostřednictvím proudů (streams) i datagramů. Pro komunikaci založenou na proudech je používán protokol TCP, zatímco pro komunikaci založenou na datagramech protokol UDP.
Důležitá třída ze jmenného prostoru System.Net.Sockets je System.Net.Sockets.Socket. Instance Socketu má k sobě připojen místní a vzdálený koncový bod. Místní koncový bod v sobě obsahuje informace o spojení pro současnou instanci třídy Socket.
Další třídy užitečné pro programování se sítěmi jsou IPEndPoint, IPAddress, SocketException apod. Prostředí .Net Framework podporuje jak synchronní, tak asynchronní komunikaci mezi klientem a serverem.