Kapitola 5. Bázové třídy

Obsah

1. Třída System.Object
2. Práce s konzolou
2.1. Funkce Write, WriteLine
2.1.1. Formátovací znaky
2.1.2. Speciální znak @
2.2. Funkce Read, ReadLine
3. Práce se soubory
3.1. Textový soubor
3.1.1. Zápis do textového souboru
3.1.2. Čtení z textového souboru
3.2. Binární soubor
3.2.1. Zápis do binárního souboru
3.2.2. Čtení z binárního souboru
3.3. Serializace
4. Práce s řetězci
4.1. Třída System.String
4.2. Porovnávání řetězců
4.3. Třída System.Text.StringBuilder
4.4. Formátovací řetězce
4.5. Regulární výrazy
5. Kolekce
5.1. Iterování kolekcemi
5.1.1. Rozhraní IEnumerable a IEnumerator
5.1.2. Implementování IEnumerable a IEnumerator
5.1.3. Rozhraní IDictionaryEnumerator
5.1.4. Iterátor implementovaný pomocí yield
5.2. Standardní rozhraní kolekcí
5.2.1. Rozhraní ICollection
5.2.2. Rozhraní IList
5.2.3. Rozhraní IDictionary
5.3. Předdefinované třídy kolekcí
5.3.1. Třída Array
5.3.2. Třída ArrayList
5.3.3. Třída Hashtable
5.3.4. Třída Queue
5.3.5. Třída Stack
5.3.6. Třída BitArray
5.3.7. Třída SortedList
5.3.8. Třída StringCollection
5.3.9. Třída StringDictionary
5.4. Třídění instancí
5.4.1. Rozhraní IComparable
5.4.2. Rozhraní IComparer
5.5. Generování hešovacího kódu
6. Reflexe
6.1. Hierarchie typů
6.2. Typy, členy a vnořené typy
6.2.1. Sestavy a moduly
6.2.2. AppDomain
6.3. Zjištění typu instance
6.4. Přímé zjištění typu
6.5. Reflektování hierarchie typů
6.6. Pozdní vazba
6.7. Vytváření nových typů za běhu
7. Vlákna
7.1. Jednoduchá vícevláknová aplikace
7.2. Synchronizace vláken
7.2.1. Příkaz lock
7.2.2. Operace Pulse a Wait
7.2.3. Atomické operace
7.3. Obvyklé typy vláken
7.3.1. Třída Monitor
7.3.2. Metody Enter a Exit
7.3.3. Metoda PulseAll
7.4. Asynchronní delegáti
7.4.1. Invoke
7.4.2. BeginInvoke a EndInvoke

Abstrakt

Tato kapitola se zaměřuje na popis bázových tříd. Ty dávají jazyku C# mnoho zásadních funkcí. Jsou základem pro tvorbu kódu.