Univerzální bázová třída od níž je odvozeno vše ostatní.
Metody třídy System.Object:
string ToString()- vrací textové vyjádření objektu;int GetHashCode()- používá se tehdy, když je objekt umístěn ve struktuře map. Metoda je využívají instance tříd, které manipulují s uvedenými strukturami. Určují pomocí ní pozici, kam má být instance třídy umístěna;bool Equals(Object obj)- porovnává odkazy dvou objektů. Ve vlastní třídě ji lze implementovat tak, aby prováděla porovnání hodnot dvou objektů. V případě vlastní implementace této metody by programátor neměl vyvolávat výjimky, může to způsobit ve třídách slovníků a v dalších bázových třídách, které interně tuto metodu volají. Statická metoda Equals(object objA, object objB) navíc umí porovnat i hodnoty null;bool ReferenceEquals(object objA, object objB)- statická metoda, rozhoduje, zda se dva odkazy odkazují na stejnou instanci třídy.operátor porovnání
==- ve většině případů znamená porovnání odkazů. V případě určitých tříd je však vhodnější porovnávat obsahy tříd. Například porovnání řetězců. Operátor lze přetížit. Jde o mezistupeň mezi metodami Equals a ReferenceEquals;void Finalize()- destruktor, který je volán v okamžiku, kdy je z dynamické paměti mazán referent;Type GetType()- vrací instanci třídy System.Type, tato třída poskytuje spoustu informací o třídě, jejímž členem dotyčný objekt je. Např. bázový typ, metody, vlastnosti..;object MemberWiseClone()- vytváří mělkou kopii objektu, tzn. kopíruje všechny hodnotové typy v instanci třídy.